Yleiset käyttöehdot

Tältä sivulta löydät yleisiä tietoja tilaamiseen ja toimituksiin liittyen.

 
 

 

Tilaaminen ja asiointi

Tilaaminen Rosalis-verkkokaupasta tapahtuu osoitteessa www.rosalis.fi, eikä tilaaminen vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen asiakkaaksi on ilmaista ja vapaaehtoista ja rekisteröityessään asiakas saa oman käyttäjätunnuksen ja salasanan, joita voi käyttää mm. tilauksien tekemiseen ja tilaushistorian seurantaan. Rekisteröitymätön asiakas voi tehdä tilauksen vieraana antamalla tilauksen yhteydessä tilauksen käsittelyssä vaadittavat tiedot. Sitova tilaus syntyy (rekisteröityneet ja rekisteröitymättömät), kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkaan antamat tiedot tallennetaan yksityisyydensuojalausuntomme mukaisesti, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille tai käytetä markkinointitarkoituksiin ilman käyttäjän suostumusta. Asiakas sitoutuu säilyttämään ja käyttämään tunnuksiaan siten, etteivät ulkopuoliset pysty saamaan tunnuksia haltuunsa.

 

Tilaukset lähetetään pääsääntöisesti 24 tunnin kuluessa tilauksen ja maksun vastaanottamisesta, poikkeustilanteista ilmoitetaan sivuillamme. Verkkokaupalla ei ole kiinteää myynti- tai noutopistettä, mutta tarvittaessa noudosta voidaan sopia erikseen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Hinnat ja tuotetiedot

Sivuillamme ilmoitetut tuotteiden hinnat sisältävät Suomalaisen arvonlisäveron 24%. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, voit tarkastaa toimituskulut tästä. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana (esimerkiksi kampanjatuotteet). Rosalis-verkkokaupassa oletusvaluutta on EUR ja käyttäjällä on halutessaan valittavissa useampia asiointivaluuttoja, joiden kurssit tarkastetaan päivittäin. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevien hintojen mukaisesti.

 

Rosalis pidättää oikeuden tehdä kaikkiin sivuston tietoihin ja niissä kuvattuihin tuotteisiin muutoksia, korjauksia ja/tai parannuksia milloin tahansa ilman etukäteen annettua ilmoitusta. Tuotetiedoissa saattaa myös esiintyä virheitä tai kirjoitusvirheitä, joista käyttäjä voi ilmoittaa asiakaspalveluumme.

Palvelussa saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolien sivustoille, joiden oikeellisuudesta tai turvallisuudesta Rosalis ei vastaa.

 

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • PayPal
  • Suomalaiset verkkopankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Tapiola, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Handelsbanken, S- Pankki, Ålandsbanken
  • Luottokortit: Mastercard, Visa, Maestro SecureCode, Diners Club, JCB
  • Tilisiirto

Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksut luottokorteilla:

Luottokorteilla maksettaessa Rosalis toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksutapahtumasta ja mahdollisista reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, MasterCard, JCB Maestro SecureCode ja Diners Club-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830
y-tunnus: 2122839-7

 

Verkkomaksut

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

PayPal

PayPal-maksusuorituksen vastaanottajana näkyy Rosalis. PayPal-maksut välittyvät välittömästi ja tuotteet toimitetaan vastaavasti kuin Paytrail-maksua käytettäessä.

Tilisiirto:

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti:

Tapiola Pankki:
IBAN: FI74 3636 3010 3383 17
BIC/SWIFT: TAPIFI22

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 14 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa mikäli maksu on suorittamatta.

 

Toimitustavat ja kulut

Toimitustavat Kotimaassa

Smartpost

Nouto Postin SmartPost-pakettiautomaatista 4,95€
(Yli 45€ tilaukset 0€)

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta. Katso automaattien sijainti

Nouto Postista

Nouto Postista 5,70€
(Yli 45€ tilaukset 0€)

Nouda tilauksesi postin palvelupisteestä. Ota henkilöllisyystodistus mukaan

Toimitus kotiin tai työpaikalle

Postin kotiinkuljetus 8,90€
(Yli 150€ tilaukset 0€)

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen, ja sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Matkahuolto

Matkahuollon lähellä-paketti 5,90€

Tilauksesi toimitetaan lähimpään Siwaan, Valintataloon, Euromarkettiin tai Matkahuoltoon. Saat tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit noutaa paketin myös iltaisin ja viikonloppuisin, silloin kuin se sinulle parhaiten sopii

 

Kansainväliset lähetykset

Kansainvälisissä lähetyksissä voidaan käyttää Postin Priority- tai EMS-palvelua, katso tarkemmat tiedot alla. Kansainvälisten lähetysten loppusumma lasketaan automaattisesti kassalla perustuen lähetyksen painoon.

Posti priority

Posti Priority alkaen 19,50€/lähetys

Paketit varmasti ja kustannustehokkaasti vastaanottajan kotiovelle erikseen määritellyissä maissa, tai noudettavaksi lähimmästä noutopisteestä. Lähetyksiä seurataan lähetyksen osoitekortissa olevan lähetystunnuksen perusteella Suomen ulkomaan terminaaliin asti, ja erikseen määritellyissä maissa jakeluun asti. Priority-palveluun ei sisälly erillistä korvausta/vakuutusta, jonka vuoksi Rosalis ei vastaa kadonneista tai vaurioituneista kansainvälisistä lähetyksistä, joihin on valittu Priority-palvelu.

Posti EMS

Posti Express Mail Service alkaen 29,50€/lähetys

Kansainvälinen EMS pikapalvelu (Express Mail Service) on Postin kansainväliseen postinkuljetusjärjestelmään perustuva pikapalvelu.

  • EMS-lähetyksiä voi seurata Postinn Lähetysten seurannassa.
  • EMS lähetyksiin sisältyy automaattisesti korvauksen 1 680 € saakka katoamisen ja vahingoittumisen varalta.
  • Lähetykset toimitetaan perille vastaanottajan osoitteeseen

 

Kansainvälisten kuljetusten maksuvyöhykkeet

 PriorityEMS
Maksuvyöhyke Priority €/lähetys Priority €/kg EMS €/lähetys EMS €/kg
1
Alankomaat, Belgia, Latvia, Liettua, Luxembourg, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro
18,60 0,90 27,50 2,00
2
Bulgaria, Espanja, Irlanti, Iso-Britannia (UK), Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Malta, Monaco, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Slovakia, Slovenia, Tsekin tasavalta, Unkari
22,90 1,95 28,25 2,60
3
Albania, Algeria, Amerikan Yhdysvallat (USA), Andorra, Bosnia & Hertsegovina, Egypti, Färsaaret, Gibraltar, Grönlanti, Irak, Iran, Islanti, Israel, Jordania, Kanada, Kanarian saaret, Kroatia, Kuwait, Libanon, Libya, Lichtenstein, Makedonia, Mansaari, Marokko, Moldova, Montenegro, Norja, San Marino, Saudi-Arabia, Serbia, Sveitsi, Syyria, Tunisia, Turkki, Ukraina, Valko-Venäjä, Vatikaani, Venäjä
28,90 3,15 28,90 3,15
4
Argentiina, Australia, Brasilia, Caymansaaret, Chile, Ecuador, Hong Kong, Indonesia, Intia, Japani, Kiina, Korean tasavalta, Malesia, Meksiko, Peru, Thaimaa, Uusi-seelanti, Vietnam
28,90 4,00 28,90 4,00

 

 

Palautukset ja reklamaatiot

Kaikista palautuksista tulee tehdä sähköpostitse peruuttamisilmoitus neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: asiakaspalvelu@rosalis.fi. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista tai matkahuollon jakelupisteestä ei riitä tilauksen perumiseen. Peruuttamisilmoitus on tehtävä ennen palautusta ja asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen että peruutusilmoitus on tehty.
Hygieniatuotteiden kyseessä ollessa palautusoikeus koskee ainoastaan avaamattomia pakkauksia.

Palautuksen mukaan tulee liittää tarvittaessa lähettäjän ja tilauksen tiedot (nimi, tilausnumero) sekä maksunpalautusta varten tilinumero.
Maksupalautus suoritetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille viimeistään 30 päivän kuluessa palautuksesta.

 

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Aiheettomissa palautuksissa sekä palautuksissa, joissa (hygienia)tuote palautuu avattuna, veloitamme asiakkaalta sekä tuotteen hinnan että palautuskulut voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Asiakkaalle vahvistetaan peruuttamisilmoituksen saapuminen, jonka jälkeen palautettavat tuotteet lähetetään postipakettina (Posti Economy tai SmartPost) tai Matkahuollon palautuksena osoitteeseen

Rosalis
Eino Leinon tie 13
04310 Tuusula

Aiheelliset palautukset ovat asiakkaalle maksuttomia. Rosalis varaa kuitenkin oikeuden periä asiakkaalta palautuksesta aiheutuvat kustannukset, mikäli palautus katsotaan aiheettomaksi (esimerkiksi palautus ennen tuotteiden vastaanottoa).

Erimielisyydet pyritään aina ensisijaisesti selvittämään suoraan asiakkaan kanssa neuvottelemalla, mutta mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).” Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi)

 

Ylivoimainen este

Rosalis ei vastaa toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevien syiden vuoksi (Force Majeure). Asiakkaalle tiedotetaan näistä tilanteista mahdollisuuksien rajoissa.
Rosalis ei voi vastata tilauksista, jotka eivät ole saapuneet järjestelmään tietoverkon ongelmien tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden vuoksi.

 

 

Muutokset ehtoihin

Rosalis pidättää oikeuden tehdä tarpeellisia muutoksia näihin toimitusehtoihin, esimerkiksi lain muuttuessa.