Tältä sivulta löydät yleisiä tietoja tilaamiseen ja toimituksiin liittyen.

Tilaaminen ja asiointi

Tilaaminen Rosalis-verkkokaupasta tapahtuu osoitteessa www.rosalis.fi, eikä tilaaminen vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen asiakkaaksi on ilmaista ja vapaaehtoista ja rekisteröityessään asiakas saa oman käyttäjätunnuksen ja salasanan, joita voi käyttää mm. tilauksien tekemiseen ja tilaushistorian seurantaan. Rekisteröitymätön asiakas voi tehdä tilauksen vieraana antamalla tilauksen yhteydessä tilauksen käsittelyssä vaadittavat tiedot. Sitova tilaus syntyy (rekisteröityneet ja rekisteröitymättömät), kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakkaan antamat tiedot tallennetaan yksityisyydensuojalausuntomme mukaisesti, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille tai käytetä markkinointitarkoituksiin ilman käyttäjän suostumusta. Asiakas sitoutuu säilyttämään ja käyttämään tunnuksiaan siten, etteivät ulkopuoliset pysty saamaan tunnuksia haltuunsa.

Tilaukset lähetetään pääsääntöisesti 24 tunnin kuluessa tilauksen ja maksun vastaanottamisesta, poikkeustilanteista ilmoitetaan sivuillamme. Verkkokaupalla ei ole kiinteää myynti- tai noutopistettä, mutta tarvittaessa noudosta voidaan sopia erikseen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Hinnat ja tuotetiedot

Sivuillamme ilmoitetut tuotteiden hinnat sisältävät Suomalaisen arvonlisäveron 24%. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, voit tarkastaa toimituskulut tästä. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana (esimerkiksi kampanjatuotteet). Rosalis-verkkokaupassa oletusvaluutta on EUR ja käyttäjällä on halutessaan valittavissa useampia asiointivaluuttoja, joiden kurssit tarkastetaan päivittäin. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevien hintojen mukaisesti.


Rosalis pidättää oikeuden tehdä kaikkiin sivuston tietoihin ja niissä kuvattuihin tuotteisiin muutoksia, korjauksia ja/tai parannuksia milloin tahansa ilman etukäteen annettua ilmoitusta. Tuotetiedoissa saattaa myös esiintyä virheitä tai kirjoitusvirheitä, joista käyttäjä voi ilmoittaa asiakaspalveluumme.

Palvelussa saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolien sivustoille, joiden oikeellisuudesta tai turvallisuudesta Rosalis ei vastaa.


Maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paytrail (Paytrail Oyj, y-tunnus 2122839-7), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja Paytrail välittää maksut Rosalis-verkkokaupalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • PayPal
  • Suomalaiset verkkopankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Handelsbanken, S- Pankki, Ålandsbanken, Oma Säästöpankki
  • Luottokortit: Mastercard, Visa, American Express, Diners Club, JCB
  • Osamaksu: Collector Bank
  • Mobile Pay
  • Tilisiirto

Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksut luottokorteilla:

Luottokorteilla maksettaessa Rosalis toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksutapahtumasta ja mahdollisista reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, MasterCard, JCB, American Express ja Diners Club-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830
y-tunnus: 2122839-7

 

Verkkomaksut

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

PayPal

PayPal-maksusuorituksen vastaanottajana näkyy Rosalis. PayPal-maksut välittyvät välittömästi ja tuotteet toimitetaan vastaavasti kuin Paytrail-maksua käytettäessä.

Tilisiirto:

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Maksusuoritukset osoitetaan tilille tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti:

Nordea:
IBAN: FI59 1387 3000 1146 99
BIC/SWIFT: NDEAFIHH

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 14 arkipäivää, jonka jälkeen tilaus raukeaa mikäli maksu on suorittamatta.

 

Paytrail -maksupalvelun yhteystiedot

Paytrail Oyj (Y-tunnus 2122839-7)
Sähköposti: asiakaspalvelu@paytrail.com
Puhelin: 020 718 1830 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.


Palautukset ja reklamaatiot

Kaikista palautuksista tulee tehdä sähköpostitse peruuttamisilmoitus neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: asiakaspalvelu@rosalis.fi. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista tai matkahuollon jakelupisteestä ei riitä tilauksen perumiseen. Peruuttamisilmoitus on tehtävä ennen palautusta ja asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen että peruutusilmoitus on tehty.
Hygieniatuotteiden kyseessä ollessa palautusoikeus koskee ainoastaan avaamattomia pakkauksia.

Palautuksen mukaan tulee liittää tarvittaessa lähettäjän ja tilauksen tiedot (nimi, tilausnumero) sekä maksunpalautusta varten tilinumero.
Maksupalautus suoritetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille viimeistään 30 päivän kuluessa palautuksesta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Aiheettomissa palautuksissa sekä palautuksissa, joissa (hygienia)tuote palautuu avattuna, veloitamme asiakkaalta sekä tuotteen hinnan että palautuskulut voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Asiakkaalle vahvistetaan peruuttamisilmoituksen saapuminen, jonka jälkeen palautettavat tuotteet lähetetään postipakettina tai Matkahuollon palautuksena osoitteeseen

Rosalis
Eino Leinon tie 13
04310 Tuusula

Aiheelliset palautukset ovat asiakkaalle maksuttomia. Rosalis varaa kuitenkin oikeuden periä asiakkaalta palautuksesta aiheutuvat kustannukset, mikäli palautus katsotaan aiheettomaksi (esimerkiksi palautus ennen tuotteiden vastaanottoa).

Erimielisyydet pyritään aina ensisijaisesti selvittämään suoraan asiakkaan kanssa neuvottelemalla, mutta mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).” Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi)

Ylivoimainen este

Rosalis ei vastaa toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevien syiden vuoksi (Force Majeure). Asiakkaalle tiedotetaan näistä tilanteista mahdollisuuksien rajoissa.
Rosalis ei voi vastata tilauksista, jotka eivät ole saapuneet järjestelmään tietoverkon ongelmien tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden vuoksi.

Muutokset ehtoihin

Rosalis pidättää oikeuden tehdä tarpeellisia muutoksia näihin toimitusehtoihin, esimerkiksi lain muuttuessa.